جودی بلوم

آموزش نویسندگی

درس ۲۴

٪۱۰۰ انحصاری

همن حالا شروع کنید
خرید اشتراک طلایی
8۰۰.۰۰۰۰ تومان / سالیانه
هدیه دهید
۱۰۰.۰۰۰۰ تومان

 درس ویدیویی ۲۴

کتاب کار کلاس ۴۳

هر زمان، در هرجا

برنامه درسی

۰۱

معارفه

درگیری های صادقانه ی روزمره ی کارکترهای خلق شده توسط «جودی بلام» بر دل میلیون ها مخاطب نشسته است. اکنون او استاد نویسندگی شماست. جودی شما را به آشنایی با فرایند خودش برای نوشتن دعوت می کند و از آنچه برایش باعث موفقیت بوده می گوید.

۰۲

کودکی جودی

جودی کودکی پر اضطراب بوده و از داستان هایش بعنوان همراه لحظات تنهایی اش استفاده می کرده است. صحبت های او راجع به تولد قوه تخیل قدرتمندش را بشنوید.

۰۳

پیدا کردن ایده ها –بخش ۱

به عقیده جودی تاثیرگذار ترین داستان ها برآمده از دل آدم هستند، با این حال نویسندگان باید کاملا در جریان اتفاقات دنیای اطراف خود باشند. او روش خود برای یافتن و پروراندن ایده های تاثیرگذار را با شما به اشتراک می گذارد.

۰۴

پیدا کردن ایده ها –بخش ۲

جودی به صحبت در مورد سبک سنگین هایی که هر نویسنده برای نوشتن یا ننوشتن راجع به زندگی شخصی خود می کند می پردازد. او همچنین در مورد سنجش ایده ها پیش از روی کاغذ آوردن آنها صحبت می کند.

۰۵

بررسی موردی ایده

جودی از منابع الهام در پس بعضی از برجسته ترین آثار و محبوب ترین کارکترهایش صحبت می کند: مارگارت، فاج و بلابر

۰۶

نویسندگی برای رده سنی کودک –بخش ۱

برای ارتباط گرفتن با مخاطبین کودک باید بتوانید وارد نسخه ی کودکی خود شوید. کودکان سوالات مهمی در سر دارند و می خواهند دغدغه هایشان را در کتاب هایی که می خوانند ببینند.

۰۷

نویسندگی برای رده سنی کودک –بخش ۲

برای کودکان ارزش قائل شوید، درک و فهم آن ها بیشتر از چیزی است که تصور می کنید. جودی توضیح می دهد که نویسندگان هرگز نباید از نقطه نظر یک بزرگسال برای کودکان بنویسند و با آن ها صحبت کنند.

۰۸

بررسی موردی «In the Unlikely Event» - بخش ۱

جودی به تحلیل و بررسی چگونگی نوشتن یکی از برجسته ترین رمان هایش می پردازد. سری کتاب هایی که بر اساس اتفاقات باور نکردنی اما واقعی که در دوران نوجوانی در شهرشان شاهد آن بوده نوشته شده اند.

۰۹

بررسی موردی «In the Unlikely Event» - بخش ۲

جودی دفترچه هایش را محافظ حریم امن خود می داند. نگاهی به دفترچه هایش بیاندازید تا ببینید که چطور اطلاعات و تخیل را برای تصویر کردن داستانی که به شخصه آن را تجربه کرده با هم پیوند زده است.

۱۰

خلق کارکترهای به یاد ماندنی –بخش ۱

کارکترهای گیرا و پیچیده داستان را به جلو می رانند و خواننده را وادار به ورق زدن می کنند. اما پیش از این، نویسنده باید طوری با کارکترش آشنا شود که گویی در دنیای واقعی او را می شناسد.

۱۱

خلق کارکترهای به یاد ماندنی –بخش ۲

جودی شما را تشویق به تفحص در باب سبک شخصی و زاویه دید می کند، تا به سبکی از داستان سرایی برسید که متناسب با کارکترهای خلق شده توسط خودتان باشد. سبک منحصر بفرد شما باید به توضیح تمام جزئیاتی که مسیر و هویت کارکتر را شکل می دهد کمک کند.

۱۲

نوشتن دیالوگ

نوشتن دیالوگ دیالوگ های واقع گرایانه کارکترهای شما را ارتقاء داده و تاثیرگذار تر می کند. جودی از علاقه خود به دیالوگ نویسی می گوید. او همچنین فرض را بر این می گیرد که شما به اندازه او به دیالوگ نویسی علاقمند نباشید و راهکارهایی برای عبور از این مساله به شما نشان می دهد.

۱۳

بررسی موردی دیالوگ

آنچه بین کارکترها رد و بدل می شود بیانگر روایت بوده و داستان را برملا می کند. گاهی آنچه کارکترها به زبان نمی آورند بیشتر بیانگر روایت است.

۱۴

شکل دادن طرح داستان –بخش ۱

نگذارید فکر نوشتن یک کتاب کامل باعث ترس شما شود. جودی از شما می خواهد کتاب را صحنه به صحنه پیش ببرید و ابتدا از پیدا کردن نقطه شروع آغاز کنید.

۱۵

شکل دادن طرح داستان –بخش ۲

جودی توضیح می دهد که چطور صحنه سازی می تواند نقش کارکتر ثانویه را داشته باشد. همچنین به شما نحوه نوشتن پایانی برای کتاب را آموزش می دهد که در خور داستانتان باشد.

۱۶

فرآیند نویسندگی جودی –بخش ۱

به عقیده جودی، برای نوشتن پیش نویس اولیه باید علاوه بر نگارش حجم بالایی از داستان، از مطالب دفترچه های یادداشت نیز استفاده کرد و سپس در مرحله بعدی به رفع ایرادات پرداخت.

۱۷

فرآیند نویسندگی جودی –بخش ۲

در پیش نویس های بعدی جودی روی کارکتر ها ریزتر می شود تا داستان را به پیش براند. همچنین او حس خود هنگام مواجهه با مانع نویسندگان را بیان می کند.

۱۸

آماده شدن برای ارائه

جودی آنچه همیشه پیش از ارسال نسخه دستی انجام می دهد را با شما به اشتراک می گذارد. همچنین او روش نوشتن یک نامه درخواست بسیار تاثیرگذار برای جلب کارگزار را به شما آموزش می دهد.

۱۹

کار ویراستارها

یک ویراستار جوان جودی را در بین خیل عظیمی از کارهای اصلاح نشده اش پیدا کرد و دوران حرفه ای و زندگی اش را برای همیشه تغییر داد. جودی به روش کار خود با ویراستار ها برای حصول بهترین نسخه ممکن از داستان می پردازد.

۲۰

رد شدن

اگر می خواهید یک نویسنده باشید، رد شدن یکی از واقعیت های اجتناب ناپذیر زندگی شماست. با روش جودی برای کنار آمدن با حجم زیادی از نامه های رد شده و استفاده از این حس برای انگیزش و تقویت اراده آشنا شوید.

۲۱

بازار

نویسندگان باید متوجه تاثیر و قدرت جذب طرح روی جلد و عنوان کتاب در تصور بیننده و فروش کتاب باشند. جودی علاوه بر صحبت در مورد این مساله، توضیح می دهد که چطور در بازار همیشه در حال تغییر سبک و سیاق منحصر بفرد خود را حفظ کنید.

۲۲

جدال و سانسور کردن

جودی از نویسندگانی است که بسیار از آثارش حتی در کشور خودش (ایالات متحده) هم سانسور شده و اجازه انتشار ندارند. او از باور قوی خود به اینکه نویسندگان باید به نظر شخصی و حقایق بیان شده در داستان هایشان پایبند باشند می گوید.

۲۳

مسیر کاری

دلیل جودی برای شروع نویسندگی احساس نیاز به یک روزنه و راه خروج خلاقانه بود. بنشوید که چطور برای رسیدن به احساس عادی بودن در دوران کودکی، ارتباطی قوی با خوانندگانی برقرار کرد که دقیقا نیاز به چنین حسی داشتند.

۲۴

پایان

جودی از شما می می خواهد وقتی مسترکلاس را به پایان رساندید و پروژه بعدی خود را آغاز کردید، از قوی ترین توانایی خود در نویسندگی استفاده کنید: تخیل. به عقیده ی او «همه افراد تخیلی پر کار دارند، چه برسد به نویسنده ها».
Share

جودی بلوم

آموزش نویسندگی

نمایش قسمت اول
بررسی اجمالی
درس ها

آنچه دریافت خواهید کرد

  درس ویدیویی ۲۴
مطالب اختصاصی آموزشی
%100 تضمین کیفیت

دو راه برای شرکت در این کلاس

محبوب ترین روش

اشتراک طلایی

دسترسی نامحدود به تمام 71 استاد - شامل جودی بلوم - برای یکسال 
خرید اشتراک طلایی
8۰۰.۰۰۰ تومان / سالیانه

خرید این کلاس

 جودی بلوم دسترسی نامحدود به کلاس
1۰۰.۰۰۰ تومان / سالیانه

معارفه

درس ۰۱
درگیری های صادقانه ی روزمره ی کارکترهای خلق شده توسط «جودی بلام» بر دل میلیون ها مخاطب نشسته است. اکنون او استاد نویسندگی شماست. جودی شما را به آشنایی با فرایند خودش برای نوشتن دعوت می کند و از آنچه برایش باعث موفقیت بوده می گوید.

کودکی جودی

درس ۰۲
جودی کودکی پر اضطراب بوده و از داستان هایش بعنوان همراه لحظات تنهایی اش استفاده می کرده است. صحبت های او راجع به تولد قوه تخیل قدرتمندش را بشنوید.

پیدا کردن ایده ها –بخش ۱

درس ۰۳
به عقیده جودی تاثیرگذار ترین داستان ها برآمده از دل آدم هستند، با این حال نویسندگان باید کاملا در جریان اتفاقات دنیای اطراف خود باشند. او روش خود برای یافتن و پروراندن ایده های تاثیرگذار را با شما به اشتراک می گذارد.

پیدا کردن ایده ها –بخش ۲

درس ۰۴
جودی به صحبت در مورد سبک سنگین هایی که هر نویسنده برای نوشتن یا ننوشتن راجع به زندگی شخصی خود می کند می پردازد. او همچنین در مورد سنجش ایده ها پیش از روی کاغذ آوردن آنها صحبت می کند.

بررسی موردی ایده

درس ۰۵
جودی از منابع الهام در پس بعضی از برجسته ترین آثار و محبوب ترین کارکترهایش صحبت می کند: مارگارت، فاج و بلابر

نویسندگی برای رده سنی کودک –بخش ۱

درس ۰۶
برای ارتباط گرفتن با مخاطبین کودک باید بتوانید وارد نسخه ی کودکی خود شوید. کودکان سوالات مهمی در سر دارند و می خواهند دغدغه هایشان را در کتاب هایی که می خوانند ببینند.

نویسندگی برای رده سنی کودک –بخش ۲

درس ۰۷
برای کودکان ارزش قائل شوید، درک و فهم آن ها بیشتر از چیزی است که تصور می کنید. جودی توضیح می دهد که نویسندگان هرگز نباید از نقطه نظر یک بزرگسال برای کودکان بنویسند و با آن ها صحبت کنند.

بررسی موردی «In the Unlikely Event» - بخش ۱

درس ۰۸
جودی به تحلیل و بررسی چگونگی نوشتن یکی از برجسته ترین رمان هایش می پردازد. سری کتاب هایی که بر اساس اتفاقات باور نکردنی اما واقعی که در دوران نوجوانی در شهرشان شاهد آن بوده نوشته شده اند.

بررسی موردی «In the Unlikely Event» - بخش ۲

درس ۰۹
جودی دفترچه هایش را محافظ حریم امن خود می داند. نگاهی به دفترچه هایش بیاندازید تا ببینید که چطور اطلاعات و تخیل را برای تصویر کردن داستانی که به شخصه آن را تجربه کرده با هم پیوند زده است.

خلق کارکترهای به یاد ماندنی –بخش ۱

درس ۱۰
کارکترهای گیرا و پیچیده داستان را به جلو می رانند و خواننده را وادار به ورق زدن می کنند. اما پیش از این، نویسنده باید طوری با کارکترش آشنا شود که گویی در دنیای واقعی او را می شناسد.

خلق کارکترهای به یاد ماندنی –بخش ۲

درس ۱۱
جودی شما را تشویق به تفحص در باب سبک شخصی و زاویه دید می کند، تا به سبکی از داستان سرایی برسید که متناسب با کارکترهای خلق شده توسط خودتان باشد. سبک منحصر بفرد شما باید به توضیح تمام جزئیاتی که مسیر و هویت کارکتر را شکل می دهد کمک کند.

نوشتن دیالوگ

درس ۱۲
نوشتن دیالوگ دیالوگ های واقع گرایانه کارکترهای شما را ارتقاء داده و تاثیرگذار تر می کند. جودی از علاقه خود به دیالوگ نویسی می گوید. او همچنین فرض را بر این می گیرد که شما به اندازه او به دیالوگ نویسی علاقمند نباشید و راهکارهایی برای عبور از این مساله به شما نشان می دهد.

بررسی موردی دیالوگ

درس ۱۳
آنچه بین کارکترها رد و بدل می شود بیانگر روایت بوده و داستان را برملا می کند. گاهی آنچه کارکترها به زبان نمی آورند بیشتر بیانگر روایت است.

شکل دادن طرح داستان –بخش ۱

درس ۱۴
نگذارید فکر نوشتن یک کتاب کامل باعث ترس شما شود. جودی از شما می خواهد کتاب را صحنه به صحنه پیش ببرید و ابتدا از پیدا کردن نقطه شروع آغاز کنید.

شکل دادن طرح داستان –بخش ۲

درس ۱۵
جودی توضیح می دهد که چطور صحنه سازی می تواند نقش کارکتر ثانویه را داشته باشد. همچنین به شما نحوه نوشتن پایانی برای کتاب را آموزش می دهد که در خور داستانتان باشد.

فرآیند نویسندگی جودی –بخش ۱

درس ۱۶
به عقیده جودی، برای نوشتن پیش نویس اولیه باید علاوه بر نگارش حجم بالایی از داستان، از مطالب دفترچه های یادداشت نیز استفاده کرد و سپس در مرحله بعدی به رفع ایرادات پرداخت.

فرآیند نویسندگی جودی –بخش ۲

درس ۱۷
در پیش نویس های بعدی جودی روی کارکتر ها ریزتر می شود تا داستان را به پیش براند. همچنین او حس خود هنگام مواجهه با مانع نویسندگان را بیان می کند.

آماده شدن برای ارائه

درس ۱۸
جودی آنچه همیشه پیش از ارسال نسخه دستی انجام می دهد را با شما به اشتراک می گذارد. همچنین او روش نوشتن یک نامه درخواست بسیار تاثیرگذار برای جلب کارگزار را به شما آموزش می دهد.

کار ویراستارها

درس ۱۹
یک ویراستار جوان جودی را در بین خیل عظیمی از کارهای اصلاح نشده اش پیدا کرد و دوران حرفه ای و زندگی اش را برای همیشه تغییر داد. جودی به روش کار خود با ویراستار ها برای حصول بهترین نسخه ممکن از داستان می پردازد.

رد شدن

درس ۲۰
اگر می خواهید یک نویسنده باشید، رد شدن یکی از واقعیت های اجتناب ناپذیر زندگی شماست. با روش جودی برای کنار آمدن با حجم زیادی از نامه های رد شده و استفاده از این حس برای انگیزش و تقویت اراده آشنا شوید.

بازار

درس ۲۱
نویسندگان باید متوجه تاثیر و قدرت جذب طرح روی جلد و عنوان کتاب در تصور بیننده و فروش کتاب باشند. جودی علاوه بر صحبت در مورد این مساله، توضیح می دهد که چطور در بازار همیشه در حال تغییر سبک و سیاق منحصر بفرد خود را حفظ کنید.

جدال و سانسور کردن

درس ۲۲
جودی از نویسندگانی است که بسیار از آثارش حتی در کشور خودش (ایالات متحده) هم سانسور شده و اجازه انتشار ندارند. او از باور قوی خود به اینکه نویسندگان باید به نظر شخصی و حقایق بیان شده در داستان هایشان پایبند باشند می گوید.

مسیر کاری

درس ۲۳
دلیل جودی برای شروع نویسندگی احساس نیاز به یک روزنه و راه خروج خلاقانه بود. بنشوید که چطور برای رسیدن به احساس عادی بودن در دوران کودکی، ارتباطی قوی با خوانندگانی برقرار کرد که دقیقا نیاز به چنین حسی داشتند.

پایان

درس ۲۴
جودی از شما می می خواهد وقتی مسترکلاس را به پایان رساندید و پروژه بعدی خود را آغاز کردید، از قوی ترین توانایی خود در نویسندگی استفاده کنید: تخیل. به عقیده ی او «همه افراد تخیلی پر کار دارند، چه برسد به نویسنده ها».
play